Zespół cieśni nadgarstka

Dokuczają Ci bóle w okolicy nadgarstka nasilające się szczególnie nocą? Odczuwasz drętwienie w obrębie palców? Dużo czasu spędzasz pracując przy komputerze?

Prawdopodobnie cierpisz na zespół cieśni nadgarstka!

Choroba polega na uciśnięciu nerwu pośrodkowego, który biegnie w kanale nadgarstka, czyli przestrzeni znajdującej się pomiędzy kośćmi nadgarstka a więzadłem poprzecznym nadgarstka. Do ucisku nerwu może dojść nagle np. w wyniku urazu lub powoli wskutek wymuszonej pozycji dłoni czy przeciążeń np. podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze. Niezwykle często kobiety w ciąży zgłaszają bóle nadgarstków wynikające u nich często z faktu zatrzymywania wody w organizmie, obrzęku tkanek miękkich i finalnie ucisku na nerw. Poza bólem nadgarstka nasilającym się szczególnie w nocy i nad ranem mogą pojawiać się drętwienia i mrowienie palców, a także utrata precyzji osłabienie chwytu.

Czynniki, które sprzyjają wystąpieniu tej dolegliwości to wiek powyżej 40 lat, płeć żeńska, podwyższony wskaźnik BMI, wykonywanie pracy wymagającej powtarzających się ruchów w nadgarstku czy miejscowe stany zapalne.

Istnieje wiele metod fizjoterapeutycznych, które uwolnią Cię od zespołu cieśni nadgarstka.

Fizjoterapeuta może zastosować masaż tkanek głębokich, neuromobilizacje, poizometryczną relaksację mięśni, stretching, kinesiotaping, pinopresurę. Ponadto poinstruuje co robić, żeby dolegliwości nie powtórzyły się w przyszłości.

Pamiętaj! Leczenie operacyjne to ostateczność!