Zespół mięśnia gruszkowatego

Cierpisz z powodu bólu promieniującego od pośladka w dół i boisz się, że nie ma dla Ciebie innego rozwiązania niż faszerowanie się lekami przeciwbólowymi lub operacja? Być może cierpisz na zespół mięśnia gruszkowatego! Dolegliwość ta często mylnie diagnozowana jest jako rwa kulszowa.

Typowe dla tego zespołu jest nasilenie bólu podczas chodzenia, zatrzymywania się i/ lub podnoszenia się. Sam mięsień gruszkowaty jest umiejscowiony w wewnętrznej części pośladka (łac. musculus piriformis), to niepozorny mięsień przyczepiający, położony między kością krzyżową, a wierzchołkiem krętarza większego.

Bierze udział w kilku ruchach:

- rotuje zewnętrznie kończynę dolną

- odwodzi kończynę dolną

- prostuje udo

- przy ustabilizowanej kończynie dolnej pochyla miednicę.

Mięsień ten przebiega tuż ponad nerwem kulszowym, a u 25% pacjentów nerw przechodzi przez mięsień. Ból podobny do rwy kulszowej wynika z drażnienia nerwu kulszowego przez przykurczony lub przeciążony mięsień gruszkowaty.

Za pomocą technik terapeutycznych (terapii manualnej) można skutecznie zmniejszyć drażnienie nerwu kulszowego i tym samym zmniejszyć, a nawet całkowicie wyeliminować dolegliwości bólowe.

Zaufaj terapeucie, a nie reklamom firm farmaceutycznych, lecz przyczynę -nie skutek.

Terapię mięśnia gruszkowatego w Remedium Clinic wykonuje mgr Pola Zamojska.