Nowatorskie metody leczenia stawów

W Centrum Medycznym Remedium Clinic doktor Mariusz Śniegowski oprócz popularnych już zastrzyków do stawów przy użyciu ORTHOVISCU (czyli wielocząsteczkowego kwasu hialuronowego) wprowadza nowe preparaty w postaci dostawowych iniekcji zawierających kwas hialuronowy ze sterydem CINGAL oraz hialuronian sodu o dużej masie cząsteczkowej MONOVISC.

CINGAL jest to silna terapia lecząca ból spowodowany chorobą zwyrodnieniową stawów. To innowacyjne połączenie kwasu hialuronowego ze sterydem, co powoduje natychmiastową i długotrwałą ulgę w bólu. Ze względu na silne działanie przeciwzapalne zwiększa nawilżanie torebki stawowej, co powoduje szybką redukcję i wcześniejszy powrót do aktywności fizycznej oraz zapobiega degeneracji kości.

Monovisc jest to lek nowej generacji, który pozwala na skrócenie wieloetapowej terapii przy użyciu hialuronianu sodu o dużej masie cząsteczkowej do jednorazowego ostrzyknięcia stawów. Preparat wskazany jest jako zamiennik mazi stawowej, dlatego jest szczególnie zalecany dla osób, które chcą szybko powrócić do pełnej aktywności fizycznej. Nadaje się do leczenia choroby zwyrodnieniowej oraz stawów po urazach sportowych. Monovisc jest lekiem silnie nawilżającym, przynoszącym wsparcie mechaniczne stawów oraz długotrwałą ulgę w bólu.

Trzecią metodą jest nowatorskie rozwiązanie opracowane przez izraelską firmę, polegające na OSTRZYKIWANIU STAWÓW WŁASNYM BOGATOPŁYTKOWYM OSOCZEM. Udowodniono, że zwiększone stężenie czynników wzrostu, jakie znajduje się w osoczu przyspiesza fizjologiczny proces gojenia ran, działa przeciwzapalnie oraz stymuluje szybką regenerację tkanek miękkich (ścięgien, więzadeł, torebek stawowych). Korzystnie również wpływa na proces gojenia tkanek kostnych. Metoda ta zalecana jest szczególnie po rozległych operacjach stawów, urazach, i wspomagająca w leczeniu chorób zwyrodnieniowych stawów. Ostrzykiwanie osoczem bogatopłytkowym to innowacyjna terapia, która przynosi rewelacyjne efekty bez konieczności operowania.

Dr n. med. ortopeda-traumatolog Mariusz Śniegowski zajmuje się w Remedium Clinic leczeniem schorzeń stawów po urazach sportowych i chorobach zwyrodnieniowych. Posiada ponad osiemnastoletnią praktykę w zawodzie, przy czym nieustannie doskonali swoją wiedzę uczestnicząc w licznych sympozjach i kursach. Chętnie poszerza swoją praktykę o innowacyjne metody lecznicze.