REJESTRACJA INTERNETOWA

ZAREJESTRUJ GRAFIK PRZYJĘĆ

Gastroenterologia

Czy odczuwasz chociaż jeden z tych objawów:

• zgaga,
  • ból brzucha,
  • wzdęcia,
  • zaparcia,
  • częste biegunki.

Najczęściej pacjenci zgłaszają się do gastroenterologa z objawami zaburzeń motoryki przewodu pokarmowego (np. choroba refleksowa przełyku czy zespół jelita drażliwego). Niestety pacjenci często lekceważą ból i zaburzenia ze strony układu pokarmowego lub próbują pozbyć się go za pomocą leków przeciwbólowych i ogólnodostępnych. Wbrew pozorom, zwykle i banalne objawy ze strony układu pokarmowego mogą sygnalizować o poważnych chorobach, wymagających niezwłocznej interwencji lekarza specjalisty. Maskowanie objawów lekami z reklam pomaga, ale na krótki czas, jednak w tej sytuacji pacjent traci szansę na stałą poprawę.

Nieodpowiednio leczone objawy ze strony przewodu pokarmowego mogą doprowadzić do przewlekłych chorób bądź zapaleń, a nawet do pojawienia się nowotworów. Zdrowie układu trawiennego jest bardzo istotne i ważne. Dzięki jego prawidłowemu funkcjonowaniu organizm przyswaja wszystkie mikro- i makroelementy niezbędne do życia. Zaburzenia trawienia skutkują osłabieniem całego organizmu. Pamiętaj więc, że jeżeli takie objawy jak: uporczywa zgaga, przewlekle bóle brzucha, częste wzdęcia bądź zaparcia lub biegunki utrzymują się przez dłuższy czas, należy skonsultować się ze specjalistą gastroenterologiem. Lekarz przeprowadzi wywiad, skieruje pacjenta na odpowiedne badania diagnostyczne i pomoże zwalczyć chorobę.

W Remedium Clinic w ramach poradni gastroenterologicznej przyjmują:

• Lekarz specjalista gastroenterolog Małgorzata Brymora

• dr n. med. Karolina Hankiewicz-Szwedowska