Profilaktyka nowotworów głowy i szyi

W dniach od 16 do 20 września 2019 r. trwa VII Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi. Program ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa oraz zmniejszenie ryzyka zachorowalności na nowotwory tej okolicy, tym samym poprawę leczenia poprzez szybkie wykrywanie na wczesnych etapach choroby.

Grupa ryzyka:
- osoby w wieku 40-65 lat,
- wieloletni palacze,
- osoby nadużywające alkoholu,
- osoby zagrożone wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV).

Co powinno cię zaniepokoić:
Koniecznie zgłoś się do lekarza, jeśli masz jeden z poniższych objawów, utrzymujący się nieprzerwanie przez 3 tygodnie:
- przewlekła chrypa,
- ból gardła,
- pieczenie języka,
- owrzodzenie jamy ustnej,
- mechaniczne uszkodzenie jamy ustnej (źle dopasowane protezy, zła higiena jamy ustnej), niedrożność lub krwawienie z nosa,
- problemy z przełykaniem,
- guz na szyi.

Wczesne skierowanie i diagnoza mogą ocalić Twoje życie. Nie czekaj! W Remedium Clinic pacjentów z nowotworami umiejscowionymi w okolicach głowy i szyi swoją opieką otacza dr n. med. Magdalena Bańkowska-Woźniak.