Alergologia

Środa 17:00 - 19:00

Piątek 15:30 - 17:30

Diagnostyka i leczenie:

• przewlekły alergiczny nieżyt nosa,

• pokrzywki skórne,

• atopowe zapalenie skóry,

• dolegliwości pokarmowe jako alergie na produkty spożywcze

• alergie na leki

• odczulanie.

ALERGIA NA POKARMY U DZIECI– Łatwo rozpoznać, trudniej wykluczyć.

W ostatnich latach coraz częściej rozpoznaje się u niemowląt i małych dzieci alergię na pokarmy, najczęściej na białka mleka krowiego. Zalecane diety eliminacyjne nie zawsze okazują się skuteczne. Rodzice chorych dzieci odwiedzają więc kolejnych lekarzy. W oparciu o aktualne standardy i metody diagnostyczne pomożemy potwierdzić lub wykluczyć alergię na pokarmy u Państwa dziecka. .

ALERGIA NA LEKI?– alergolog może pomóc postawić prawdziwe rozpoznanie ❤️

Jako alergolog spotykam dzieci i młodzież z rozpoznaną przez innego lekarza alergią na leki, w tym na antybiotyki. Zwykle w oparciu o pojawienie się wysypki w trakcie stosowania leku. Moje doświadczenia zawodowe wskazują, że rozpoznanie alergii na lek i wynikający z tego zakaz stosowania leku bywają często niesłuszne. W toku diagnostyki alergologicznej nie potwierdza się bowiem nadwrażliwości na lek. Jeśli podobny problem dotyczy Państwa dziecka pomożemy potwierdzić alergię lub ,,odczarujemy” podejrzany lek, co w medycznej terminologii nazywany deetykietyzacją..

NAWRACAJĄCE INFEKCJE CZY ALERGIA?❤️

Nawracające infekcje czy alergia? Jak co roku o tej porze obserwujemy u dzieci wzmożone zachorowania na infekcje układu oddechowego. Katar, zapchany nos, kaszel – powszechnie uznawane za objawy infekcji mogą mieć także podłoże alergiczne. Zwłaszcza jeśli objawy te nawracają. Alergię da się zdiagnozować nawet u małych dzieci. Skuteczne leczenie przeciwalergiczne pozwoli uchronić dziecko przed niepotrzebną antybiotykoterapią.